سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل گفت: از آغاز اجرای طرح تحول سلامت تا کنون ۹۲/۵ درصد مردم این شهرستان بررسی وضعیت سلامت شدند.

به گزارش ای بی نیوز ، دکتر مسعود دهقانی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران آران و بیدگل افزود: برنامه ریزی های زیادی انجام دادیم که تا آخر امسال  ۱۰۰ درصد  مردم آران و بیدگل بررسی وضعیت سلامت شوند.

وی بیان کرد: جمعیت زیر یکسال این شهرستان حدود ۲ هزار نفر ، ۱ تا ۵ سال ۸ هزار نفر ، نوجوانان ۲۱ هزار نفر، جوانان ۱۸ هزار نفر ، میانسالان ۴۵ هزار نفر و سالمندان حدود ۱۰ هزار نفر است.

وی گفت: شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل شامل ۷ مرکز بهداشتی - درمانی ، ۵ پایگاه ، ۹ خانه بهداشت و ۲ بیمارستان است که با حدود ۲۰۰ پرسنل به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می پردازد.

دکتر دهقانی با بیان اینکه سالانه ۲ هزار ولادت در این شهرستان داریم افزود: با آغاز طرح تحول سلامت و غربالگری نوزادان در یکسال گذشته ۱۲۱ نوزاد مبتلا به کم کاری تیروئید شناسایی شد که درمان آنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ۴ نوزاد دارای بیماری فنیل کتونوریا هم شناسایی شد که درمان آنها که آسان هم هست شروع شده ، ادامه داد: عدم درمان به موقع بیماری کم کاری تیروئید و فنیل کتونوریای نوزادان موجب کند ذهنی می شود که الحمدالله مشکل برطرف شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی اوضاع خدمت رسانی در حوزه سلامت قابل قبول است افزود: در شرایط حاضر هیچگونه افزایش تعرفه و کمبود خدماتی در سطح شهرستان نداریم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچگونه کمبود دارویی در شهرستان نداریم و به اندازه کافی دپو و ذخیره دارو وجود دارد و جای هیچگونه نگرانی نیست.

به گزارش ای بی نیوز ، طرح سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت جهت ثبت اطلاعات پزشکی افراد از سال 95 آغاز شده است که تمام خدمات این سامانه رایگان است و مردم می توانند برای ثبت نام به پایگاه های سلامت و مراکز خدمات جامع مراجعه کنند.