به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مسجد، هیئت امنای مساجد آران و بیدگل در مسجد محقق گرد هم آمدند.


آیت الله موسوی ، امام جمعه شهرستان آران و بیدگل در ابتدا گفتند: ۳۰ مرداد همزمان با به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست ها در سال ۱۳۴۸، روز جهانی «مساجد» نامگذاری شده است.


ایشان به فرمایش رهبر انقلاب هم اشاره کردند که میفرمایند: مسجد از دیدگاه اسلام ، مسجدی است که در آن هم شور عبادت دیده شود و هم نشاط اجتماعی در آنجا نمود پیدا کند و مسجد در صدر اسلام محیط یک بعدی نیست.


وی اضافه کرد: مسجد مورد قبول اسلام، مسجدی نیست که فقط جهت اقامه ی نماز باشد؛ مسجد باید مرکز بصیرت افزایی و محل رشد دین و رسیدگی به دنیای مردم نیز باشد.


وی خاطر نشان کرد: مسجد نمونه اسلام، عهده دار نقشهای مهمّی در عرصه های عبادی، تربیتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی است، برای شیعیان در ایران به ازای تقریبا هر ۱۱۰۰ نفر یک مسجد وجود دارد و این رقم برای مساجد اهل سنت تقریبا به ازای هر ۵۰۰ نفر یک مسجد است.


امام جمعه آران و بیدگل اینگونه صحبت های خود را خاتمه دادند: مساجد به عنوان قرارگاه فرهنگی هر شهر است و ائمه جماعت مساجد به منزله فرمانده قرارگاه میباشد و باید هیئت امنا با امام جماعت مساجد یک صدا باشند و نگذارند اختلاف سلیقه ی آنها راهی به مردم پیدا کند.


گزارش تصویری از این مراسم