جواد صدیقیان: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل از صادر شدن مجوز برای تشکیل شورای حل اختلاف کارگران شهرستان آران و بیدگل خبر داد.


به گزارش آران و بیدگل نیوز و به نقل از ای بی نیوز ، جواد صدیقیان در این مورد گفت: این مجوز با توجه به جمعیت بیش از ۱۷ هزار نفری کارگران شهرستان آران و بیدگل و مشکلات نبود این شورا در حل مشکلات کارگران در سال های گذشته صادر شده است.


وی افزود: پس از اینکه مجوز این شورا صادر شد تا پایان تابستان امسال کار خود را به صورت رسمی با ۹ نماینده از جامعه کارگری، کارفرمایان و نمایندگان عالی دولت آغاز می کند.


رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل به فعالیت دارای استمرار هیئت تشخیص کار شهرستان آران و بیدگل در بررسی شکایات اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۴ مورد شکایت کارگری در این هیئت بررسی شده است که از این تعداد ۲۱۵ مورد رای صادر شده است.


صدیقیان موقعیت اشتغال شهرستان آران و بیدگل در بخش روستایی را مطلوب عنوان کرد و اضافه کرد: از ۳۶ میلیارد اعتبار اختصاص یافته برای اشتغال روستایی تاکنون مطابق سه برابر اعتبار تخصیص یافته جذب شده است.


وی خبر از رشد ۳۰ برابری جذب اعتبارات در بخش اشتغال فراگیر داد و گفت: جذب اعتبارات در بخش فراگیر با توجه به سخت گیری های بانک های عامل به آرامی صورت گرفته بود که در ۱۵روز اخیر با پیگیری های اداره کار شهرستان آران و بیدگل و توافق بانک ها تاکنون ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات جذب شده است.