در حاشیه دومین نمایشگاه طراحی مُد و لباس ایرانی اسلامی ، دوره ‌های آموزشی رایگان طراحی مد و لباس ایرانی اسلامی شهرستان آران و بیدگل به کار خود پایان داد.

به گزارش آران و بیدگل نیوز و به نقل از ای بی نیوز میثم نمکی مهم‌ترین هدف در پایان این دوره را آشنا کردن هنرجویان با روش‌های تجاری ‌سازی طرح‌ها ، ارتقاء سطح دانش و مهارت طراحی مد و لباس ، تبادل تجربیات بین صاحبنظران و فعالین این بخش ، آشنایی با دستاوردهای روز ، ایجاد زمینه رشد و خلاقیت و حضور آثار در خور در بازار مصرف و خودکفا شدن بانوان و به تبع آن ایجاد اشتغال در این بخش (حوزه مد و لباس)  عنوان کرد.

وی با اشاره به استقبال بانوان شهرستان از برگزاری این دوره های آموزشی افزود: حضور بانوان در دوره آموزشی سال گذشته ، موجب برنامه ریزی برای آموزش کارگاه های همزمان با برگزاری نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی شد.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، برای آموزش رشته طراحی دوخت دوره حدودا 30 ساعته با حضور مدرسین تحصیل کرده در حاشیه دومین نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در محل دانشگاه علمی کاربردی آران و بیدگل برگزار شد مورد استقبال صدها  نفر از بانوان قرار گرفت. این کارگاه با موضوعاتی چون آموزش الگوسازی ، مرصع دوزی ، نقاشی روی پارچه ، اُریگامی روی لباس ، سرویس و نگهداری ماشین آلات دوخت ، روبان دوزی ؛ توسط مدرسین به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه جامع علمی کاربردی آران و بیدگل و با مشارکت فرمانداری ، آموزش فنی و حرفه ای فَدَک کاشان ، مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ، اتاق اصناف ، شهرداری ، سرای حجاب ، آموزشگاه طراحان لباس مادر از تاریخ 21 لغایت 28 مردادماه از ساعت 18 الی 22 در محل دانشگاه جامع علمی کاربردی برپا شد.