کارشناس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آران و بیدگل ، گفت: یکهزار هکتار از مزارع آران و بیدگل با روش‌های نوین آبیاری می شوند و ۳۰۰ هکتار نیز تا پایان سال در این طرح قرار خواهند گرفت.


به گزارش آران و بیدگل نیوز و به نقل از ای بی نیوز هادی یغمائیان در گفتگو با خبرنگاران ، بحران کم آبی برای آران و بیدگل را یک تهدید خواند و اظهار کرد: ۹۰ درصد آب استحصالی این شهرستان در بخش کشاورزی با بهره ‌وری پایین مصرف می‌ شود که اجرای سیستم های نوین آبیاری می تواند تاثیر بسزایی در صرفه جویی آب داشته باشد.


کارشناس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آران و بیدگل با اشاره به تاثیر بحران آب بر کشاورزی شهرستان تصریح کرد: اصلاح شیوه‌ های آبیاری ، کاهش سطح زیرکشت ، اصلاح الگو‌های کشت ، ممنوعیت کاشت برخی گونه‌ها و استفاده بهینه از منابع آبی از مهم‌ترین راهکار‌ها برای رفع تاثیرات مخرب خشکسالی بر کشاورزی آران و بیدگل است.


وی با بیان این که با توجه به محدودیت‌های موجود در کویر و نیاز به محصولات کشاورزی از سال ۹۰ تغییر الگوی کشت در آران و بیدگل در دستور کار قرار گرفته است ، اضافه کرد: بیش از چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع شهرستان از سال ۹۰ تاکنون تغییر الگوی کشت داده‌اند.


یغمائیان انجام طرح‌های تغییر الگوی کشت در آران و بیدگل را موفق ارزیابی کرد و گفت: نیاز آبی کم و سود بیشتر از مزایای اصلاح الگوی کشت در کشاورزی بوده است.


وی از اجرای عملیات طرح آبیاری‌ های نوین در یک هزار هکتار از مزارع آران و بیدگل خبر داد و خاطرنشان کرد: حدود ۳۰۰ هکتار از باغ‌ها و مزارع شهرستان نیز تا پایان سال با روش‌های نوین آبیاری خواهند شد.


آران و بیدگل دارای بیش از سه هزار هکتار باغ و ۱۱ هزار هکتار زمین زراعی است.