مسئول واحد حقوقی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از محکومیت یک متخلف قطع درختان تاغ به پرداخت ۳۶۰ میلیون ریال جزای نقدی خبر داد.


به گزارش آران و بیدگل نیوز و به نقل از ای بی نیوز حامد مقابلی در گفت و گو با خبرنگار ای بی نیوز افزود: متخلف اقدام به قطع ۱۵۰ اصله درخت تاغ در جنگلهای دست کاشت منطقه کویرات آران و بیدگل کرده بود که در محل جرم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده بود.


وی بیان کرد: متخلف با وثیقه ۴ میلیارد ریالی آزاد شده که حکم قطعی جدیدا صادر و متخلف به پرداخت ۳۶۰ میلیون ریال محکوم شد که به علت ارتکاب بار اول جرم با تخفیف، ۱۰۰ میلیون ریال جریمه را پرداخت کرده و ۲۶۰ میلیون ریال بصورت تعلیقی در پرونده ثبت شد.


وی همچنین از رسیدگی به پرونده ۱۰ متخلف قطع درختان تاغ در این شهرستان خبر داد و گفت: حکم این متخلفین یا در حال صدور و یا صادر شده است که هنوز قطعی نشده است و رسیدگی جدی آن در جریان است.


مقابلی با اشاره به کاهش 50 درصدی قاچاق چوب در سال 1396 نسبت به سال پیش از آن در آران و بیدگل گفت: افزایش جریمه قطع هر اصله درخت از ۲ میلیون ریال به 30 میلیون ریال، افزایش گشت های منابع طبیعی و متلاشی شدن چند گروه سابقه دار قاچاقچی از جمله علت های این کاهش چشمگیر بود. 


پیشتر رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از کشف و ضبط 10 تن چوب تاغ و دستگیری 20 نفر از قاچاقچیان به همراه محموله ها در 15 عملیات جداگانه  در سال گذشته خبر داده بود.


به گزارش ای بی نیوز، شهرستان آران و بیدگل با 610 هزار هکتار وسعت دارای 102 هزار هکتار کانون بحران و یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و توفان های ماسه ای کشور است.