سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل از فعالیت ۱۲ هزار سفیر سلامت در این شهرستان از آغاز اجرای طرح تحول سلامت و به منظور ارتقای سلامت در سطح جامعه خبر داد.


به گزارش آران و بیدگل نیوز دکتر مسعود دهقانی افزود: این سفیران سلامت با علاقمندی خود در کلاس های آموزشی برگزار شده توسط شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل شرکت کرده و پیام رسان نکات بهداشتی به مردم و خانواده ها شدند.


 وی همچنین از فعالیت ۵۸۰۰ سفیر دانش آموزی در این شهرستان خبر داد و گفت: آموزش سفیران سلامت در زمینه‌های آشنایی با بیماری‌های جسمی، روحی، روانی و حوادث است و با اجرای کامل طرح سفیر سلامت ضمن صرفه جویی در هزینه‌ها، بار مراجعه به پزشکان نیز کاهش یافته و سلامت جامعه نیز ارتقا پیدا می‌کند.


وی تصریح کرد: سفیران سلامت از نهاد و جنس خود مردم هستند که بدون هیچگونه چشم داشتی ضمن برقراری ارتباط مناسب با مردم در قالب برنامه ملی خودمراقبتی، سطح سلامت جامعه را بهبود می بخشند.


سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل همچنین از استقرار کارشناسان تغذیه و سلامت روان بعد از اجرای طرح تحول سلامت در این شهرستان خبر داد و گفت: هم اکنون ۴ کارشناس تغذیه و ۳ کارشناس سلامت روان در مجموعه شبکه بهداشت و درمان این شهرستان کار نظارت بر تغذیه و سلامت روان افراد را بر عهده دارند.


وی از افزایش پوشش سالمندان این شهرستان از ۳۲۰۰ نفر به ۹۲۰۰ نفر بعد از اجرای طرح تحول سلامت خبر داد و گفت: همچنین پوشش زنان باردار از ۹۲ درصد به ۹۵/۵ درصد رسیده است.


به گفته دکتر دهقانی جمعیت زیر یک سال آران و بیدگل نزدیک به 2 هزار نفر، یک تا پنج سال هشت هزار نفر، نوجوانان 21 هزار نفر، جوانان 18 هزار نفر، میانسالان 45 هزار نفر و تعداد سالمندان نزدیک به 10 هزار نفر است.


جمعیت افزون بر 103 هزار نفری شهرستان آران و بیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.