مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به افزایش وقف ها در سال ۹۷ گفت: تعداد وقف های استان اصفهان از ابتدای سال جاری تا کنون ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.


به گزارش ای بی نیوز ، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی عصر یکشنبه در آیین معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۶۷ وقف جدید در استان اصفهان ثبت شده است که ارزش ریالی آن دقیق مشخص نشده است و بر اساس برآوردهای اولیه ۶۰ میلیارد ریال است.


وی با بیان اینکه جدیدترین و بزرگترین وقف در هفته اخیر حدود ۱۰ میلیارد ریال ارزش ریالی داشته است گفت: شهرستان فریدن رتبه اول و نائین و آران و بیدگل هم در رتبه های دوم و سوم از نظر تعداد وقف ها در سال جدید را دارند.


وی تصریح کرد: نیت واقفین به ترتیب وقف زوج های جوان، امور قرآنی ، ساخت مسجد، حسینیه و دانش آموزان بی بضاعت بوده است که امسال وقف هایی متفاوت از جمله وقف جهت ترک اعتیاد و درمان معتادین بوده است که در نوع خود بسیار زیباست.


صادقی بیان کرد: شهرستان آران و بیدگل همیشه پیشتاز در امور اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بوده است و امسال هم ۷ وقف جدید در این شهرستان ثبت شده است.


وی با اشاره به اینکه مردم آران و بیدگل عاشقانه به سمت و سوی امامزادگان آمده اند گفت: ۴۵ امامزاده در این شهرستان قرار دارد که همواره ترویج کننده فرهنگ اسلام بودند.


وی همچنین از وجود ۷۱۸ بقعه و امامزاده در استان اصفهان خبر داد و گفت: بیشترین امامزادگان استان اصفهان در آران و بیدگل ، کاشان و نطنز وجود دارند که علت آن هم سبقه اسلام در این مناطق است.


امام جمعه آران و بیدگل هم در آیین گفت: وجود امامزادگان عظیم الشأن در شهرستان آران و بیدگل یکی از شاخص های مهم ولایت مداری مردم این شهرستان است.


آیت الله سید محمد موسوی تصریح کرد: امام زادگان ستارگان درخشان آسمان نبوی و علوی، چراغ عبادت و مشعل داران اسلام ناب محمدی هستند که کسی حق تشکیک در وجود آنها را ندارد.


وی با اشاره به تعداد بالای امامزادگان مدفون در این شهرستان تصریح کرد: تعدد امام زادگان در منطقه نشان دهنده این است که مردم این منطقه از صدر اسلام دوست دار اهل بیت(ع) و مهمان نواز و پذیرای امام زادگان بوده اند.


امام جمعه آران و بیدگل افزود: حضور امام زادگان، نشان دهنده ظلم فاحشی است که بعد از رحلت پیامبر (ص) از طریق بنی امیه و بنی عباس به خاندان وحی روا داشته شد.


وی در پایان از مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تقاضا کرد که با توجه به ولایتمداری مردم شهرستان آران و بیدگل بیشتر از لحاظ مالی به امامزادگان این شهرستان توجه شود.


در این مراسم از خدمات حجت الاسلام ولی الله روان در مدت تصدی ریاست اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل تجلیل شد و مهدی حافظیان بعنوان سرپرست جدید این اداره معارفه شد.