ابوالفضل معینی نژاد، فرماندار آران و بیدگل ، از رشد ۲۵ برابری جذب تسهیلات اشتغال فراگیر در مدت ۱۰ روز اخیر در این شهرستان خبر داد.


به گزارش آران و بیدگل نیوز و به نقل از ای بی نیوز ابوالفضل معینی نژاد اظهار داشت: با توجه به اعلام فرصت ۱۰ روزه از طرف معاون امور اقتصادی استاندار مبنی بر جذب اعتبارات شهرستان در جذب اعتبارات فقط در مدت ۱۰ روز توانستیم بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش فراگیر از بانکهای عامل جذب کنیم.


وی به سهمیه ۳۵۰ میلیارد ریالی شهرستان آران و بیدگل برای جذب اعتبارات اشتغال فراگیر اشاره نمود و افزود: با بررسی های صورت گرفته در این بخش حدود ۵۱۰ میلیارد ریال طرح مصوب برای جذب اعتبار داریم که ۶۰ میلیارد آن جذب شده است.


فرماندار آران و بیدگل یادآوری کرد: مشکل کمبود جذب اعتبارات در اشتغال فراگیر بیشتر مربوط به بانک ها و شرایط سختی بوده است که بانک های عامل در استان و شهرستان ایجاد کرده اند.


وی با اشاره به جذب ۱۱۰ میلیارد ریال در بخش اشتغال روستایی در آران و بیدگل گفت: سهمیه شهرستان آران و بیدگل در این بخش فقط ۳۶ میلیارد ریال بوده ولی با همکاری افراد متقاضی و همچنین مدیریت کارگروه اشتغال شهرستان نه تنها رقم سه برابر این اعتبار جذب شده بلکه ۲۱۰ میلیارد ریال طرح مصوب نیز در شهرستان وجود دارد و از این نظر آران و بیدگل در جایگاه دوم استان اصفهان قرار دارد.


معینی نژاد به بحث مشکلات کمبود و گرانی مواد اولیه در واحد های تولیدی فرش ماشینی آران و بیدگل هم ورود کرد و گفت: نبود مواد اولیه بحرانی در تولید فرش ماشینی در آران و بیدگل به وجود آورده است که به عنوان قطب بین االمللی این محصول مسوولان در وزرات صنعت و معدن هر چه زودتر باید به فکر حل این مشکل اساسی کنند.


لازم به ذکر است بعد از سفر ۱۰ روز قبل دکتر شجاعی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان به آران و بیدگل و مکلف کردن مسوولان شهرستان برای جذب اعتبارات در مدت ۱۰ روز این اقدامات انجام گرفته است.