امام جمعه آران و بیدگل از غدیر به عنوان بزرگترین اعیاد مذهبی که حافظ گذشته‌ اسلام و ضامن بقاى آینده‌ آن است یاد کرد و گفت: عید غدیر عید اکمال دین ، تجلی ولایت و رکن حیات معنوی انسان و خط و مشی برای مسلمانان تا ابدیت است.


به گزارش آران و بیدگل نیوز و به نقل از ای بی نیوز آیت الله سید محمد موسوی امام جمعه آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگاران با تبریک فرارسیدن عید غدیر خم گفت: عید غدیر ، عید اکمال دین محمدی (ص) و اتمام نعمت و تداوم خط نبوت و فرصتی برای تجدید میثاق با ولایت است.


وی افزود: واقعه غدیر نشانه ای است که از تداوم خط نبوت حکایت دارد و غدیر ، نقطه ی تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت است.


امام جمعه آران و بیدگل از غدیر به عنوان بزرگترین اعیاد مذهبی که حافظ گذشته‌ اسلام و ضامن بقاى آینده‌ ی آن است یاد کرد و افزود: عید غدیر عید اکمال دین ، تجلی ولایت و رکن حیات معنوی انسان و خط و مشی برای مسلمانان تا ابدیت است که عصاره ی آن در جمله ی من کنت مولا فهذا علی مولا تجلی می یابد .


آیت الله موسوی افزود: غدیر ، تنها نام یک سرزمین نیست؛ یک تفکر است ، نشانه و رمزى است که از تداوم خط نبوّت حکایت مى کند.


وی غدیر را نقطه تلاقى کاروان رسالت با طلایه داران امامت دانست و گفت: امروز که پرچم ولایت فقیه به عنوان استمرار حادثه تاریخی غدیر ، در دست با کفایت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی قرار دارد؛ تجدید بیعت خود را در اطاعت از رهنمودها و فرمایشات معظم له اعلام می‌کنیم و با عزمی راسخ تر از پیش ، در راه پیشبرد آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی گام می‌نهیم.


آیت الله موسوی گفت: جامعه ای که غدیر را قدر نداند ، تعظیم نکند، مبتلا به بلای عظیم کربلا می شود؛ کربلا نتیجه ی از دست دادن فرصت غدیر بود؛ اگر ما از برکه ی غدیر غافل شویم باید به گودی قتلگاه اکتفا کنیم.


وی با بیان اینکه اگر غدیر را پاس داشتیم فهم ما نسبت به عزای عاشورا بالا می رود ، اظهار داشت: اگر معارف خود را نسبت به غدیر افزایش دهیم نسبت به محرم و عاشورا بصیرت پیدا می کنیم و کسی که غدیر را شناخت اشک او در محرم متفاوت است.


موسوی افزود: بی‌معرفتی و غفلت و قدرنشناسی و منزوی کردن ولی خدا راه گودال قتلگاه است و مهمترین عامل حادثه کربلا بی بصیرتی خواص نسبت به غدیر بود.