نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان آران و بیدگل با داشتن پتانسیل های فوق العاده در زمینه های مختلف ، بهشت سرمایه گذاری در کشور است.


به گزارش آران و بیدگل نیوز و به نقل از ای بی نیوز ، سید جواد ساداتی نژاد عصر سه شنبه در آیین معارفه سرپرست فرمانداری آران و بیدگل گفت: ظرفیت هایی چون کویر بی نظیر ، دریاچه نمک ، روزهای پرشمار آفتابی ، نیروی انسانی توانمند و همچنین مجتمع تولید انواع مواد اولیه فولادی می تواند زمینه استقبال سرمایه گذاری در شهرستان آران و بیدگل باشد.


وی افزود: ظرفیت گردشگری کویر در شهرستان آران و بیدگل یک ظرفیت بی نظیر و حوزه جذاب برای گردشگران، سرمایه گذارن و به دنبال آن ایجاد اشتغال است که اگر فرماندار جدید تنها این بخش را فعال کند بسیار موفق خواهد بود.


وی بیان کرد: ظرفیت توسعه گردشگری مذهبی نیز در این شهرستان بخاطر وجود تعداد زیادی از امامزادگان عظیم الشأن بسیار بالاست و می توان گفت شکوه اجتماع حسینی در این شهرستان در کشور نظیری ندارد.


ساداتی نژاد گفت: ظرفیت آب شور این شهرستان هم پتانسل و ظرفیت عظیمی برای سرمایه گذاری است که ایجاد شهرک های پرورش آرتیمیا می تواند به ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری کمک کند.


وی تصریح کرد: همچنین وجود ظرفیت  نیروی انسانی متعهد و توانمند در این شهرستان موجب اشتیاق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این شهرستان بوده است که نرخ بیکاری ۵/۷ درصدی در این شهرستان گواه این مساله بوده است.


وی همچنین به وجود پاره ای از مشکلات در بخش صنعت این شهرستان اشاره کرد و گفت: پایین بودن فن آوری و اندازه کارگاه های تولیدی،  تک محصولی بودن و پایین بودن سطح خدمات از مشکلات در این بخش است که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود.


وی انسجام و همبستگی درونی شهرستان و تعامل و هم افزایی با شهرهای همجوار از جمله کاشان را از موضوعات راهبردی شهرستان آران و بیدگل برشمرد و گفت: هماهنگی و همسویی منطقه ای در تصمیم گیری ها می تواند موجب توسعه همه جانبه شود.


به گزارش ای بی نیوز ، اسماعیل بایبوردی در این مراسم به عنوان سرپرست فرمانداری آران و بیدگل معرفی شد و از خدمات ابوالفضل معینی نژاد فرماندار قبلی این شهرستان تقدیر شد.